Saturday, August 30, 2014

休暇で [Kyūka de]

こんにちは [Kon'nichiwa],

Ik was de afgelopen weken op vakantie, misschien dat jullie het al gemerkt hadden, maar ik had dus ook al iets van 2 weken niets gepost. De laatste 4-7 berichten had ik trouwens gepost toen ik in polen was. We zaten in een best wel niet toeristisch stuk. Dat was wel jammer. We bleven daar 4 nachten. De eerste 3 dagen konden we ons nog best wel goed vermaken, er waren marktjes enzo, maar de laatste dag begon het toch wel een beetje te vervelen. Ze hadden daar trouwens zulke lekkere ijsjes! Ik moet wel zeggen dat ik geen spijt heb dat we dus een tijdje langer gebleven waren, anders hadden we toen we thuis kwamen geen 5 puppies! We kwamen namelijk onderweg naar de supermarkt een advertentie op een boom tegen. Er stond op dat er 5 shih tzu puppies van 7 weken te koop waren. Die pups vonden wij zo schattig! tenminste mijn broer op het eerste moment niet echt, want hij zei ook dat hij ze echt niet ging uitlaten en er niets mee te maken wilde hebben. Die avond haalden we dus 1 pup op. Ze waren echt super goedkoop! 150 euro, ze zijn namelijk 100% shih tzu en als we wilden zouden we er een stamboom bij kunnen maken. Het scheelt dat wij dat niet hoeven, wij willen een hond alleen maar, omdat ze lief zijn en we zeggen ook altijd dat als je een hond neemt dat je hem voor de rest van zijn of jouw leven moet houden. Maar we gingen dus kijken of er leuke pups waren en ik had me voorgenomen dat ik de eerste pup zou kiezen die op me af kwam en mij likte. Die keuze was dus snel gemaakt. Ik had alleen niet verwacht dat er zo'n vreselijk egoïstisch verwend bijterig nest uit zou komen. Oke dat is dus niert waar, maar ze was wel 1 van de vreslijk brutale monstertjes. Ik heb haar Kaya genoemd. Eerst konden we namelijk geen naam verzinnen en dacht ik aan de naam Esmee. Niemand was het daar mee eens dus zouden we er een nachtje over slapen, maar ineens dacht ik aan het knuffelkonijn waar ik niet zonder kan slapen en die het Kei! Dus toen dacht ik aan Kaya, daar was iedereen het dan wel mee eens. Eerst kon ik het alleen niet eens uitspreken haha.Weet je wat ze als eerste deed toen we haar ophaalde? Op mijn knuffeltje Kei plassen... 

Daarna gingen we naar Tsjechië, maar daar zou het regenen, dus daar bleven we maar 1 nacht, want anders zou het niet bepaald een geweldige vakantie worden. Toen bedacht mijn moeder om naar Slowakije te gaan, daar bleven ook maar 1 nacht want het was heel erg duur! Maar dan ook echt heel erg duur. Daarna dacht mijn vader eraan om dus naar Hongarije te gaan. We gingen naar Balaton Almadi. Dat was echt geweldig! Het weer was perfect, er was een heel cool strand en het was supergezellig. Daar bleven we 7 nachten. De eerste dag gingen we de hele dag naar het strand. Er mochten geen honden komen, dus we moesten Kaya maar mee zien te smokkelen. De huisbaas van waar we sliepen was ook heel erg aardig en gaf ons een kattenvervoersbox. Daar deden we een handdoek omheen en we konden Kaya zo meenemen! Ze heeft daar ook een hele grote vriendin gemaakt. Dat was een vrouw die achter de bar stond en ze had meteen door dat er een hond was. Gelukkig was ze stapeldol op honden en elke keer dat we op het strand waren speelde ze eventjes met Kaya. Ze vond het heel jammer dat we weg gingen dus we hebben haar toegevoegd op facebook en hebben haar E-mailadres gekregen, zodat we nog foto's naar haar konden sturen. Helaas waren we op de eerste dag heel erg verbrand, we vervelden allemaal en het brandde! De rest van de week hadden we ons heel erg vermaakt. Eerst sliepen we alleen in het Hongaarse huisje met de huisbaas en de huisbazin, maar er kwamen ineens heel veel Hongaarse mensen bij! Gelukkig konden die wel Engels, want dat konden de Huisbaas en de huisbazin niet zo goed. Ze waren echt super aardig! Als het kon had ik ze zo meegenomen. Eerst dacht ik nog van "Jeks, mensen, moet dit?" Maar uiteindelijk bleken ze dus super aardig te zijn en ik praat nu nog zelfs met een paar van hen. Weet je wat ook grappig was? De huisbaas en de huisbazin waren super aardig en gastvrij. Ik kreeg elke ochtend een kopje thee, mijn broer een kop koffie en mijn vader en moeder een glaasje palinka. Hij was ook heel dol op Kaya. We hebben een aantal foto's gemaakt en weet je wat we op de laatste dag kregen? Een fles Palinka! Maar weet je wat we ook kregen? EEN BONNETJE VAN WAT DE THEE DE KOFFIE EN DE PALINKA GEKOST HEEFT (rond 50 euro). Maar ja weet je, het overnachten was zo goed koop, dus we vonden het niet zo erg, maar we moesten zo hard lachen op de terugweg! 

Op de terugweg moesten we eerst iets van 10 uur in de auto zitten om terug te gaan naar Polen omde andere hondjes mee te nemen. Mijn vader wilden die namelijk toch ook maar hebben. Toen we terug kwamen waren alle hotels vol! Dus uiteindelijk konden we toch nog een hotel vinden, maar dat was echt een krot in een best wel nare wijk... Ik bedoel, de trappen kraakten, de vloer kraakte en van het toilet wist ik niet eens of het nog wel bruikbaar was, het stond scheef en er lagen menstruatiedruppels op de vloer, echt goor! En dat toilet was een gedeelde toilet van 2 verdiepingen omlaag. Dus als we onze behoeftes moesten doen gingen we maar naar buiten, waar het echt koud was, naar het café wat voor het hotel stond en daar maar naar de wc gaan. Ze zeiden wel dat het niet uitmaakte, omdat ze het inmiddels wel gewend waren. Er hingen in het hotel ook best wel veel borden dat je er niet mag roken en toch rook het er heel erg naar sigaretten rook. Van al mijn negatieve punten waren er ook nog wel pluspunten hoor! We kregen de pups heel makkelijk meegesmokkeld, de kamer rook heel fris, de dekens lagen lekker en het was super gezellig. Alleen de boiler had al heel snel geen warm water meer, dus toen ik graag warm wilde douchen kon dat ook niet... 

Dit was zo ongeveer mijn vakantie en ik wilde nog iets kwijt: Ik ben ook heel erg blij dat ik weer thuis ben, omdat ik best wel veel dingen heb gemist en nu kan ik weer in mijn eigen bed liggen want ik heb de hele vakantie op planken met schuim erop gelegen haha. Nadat we terug waren trouwens kreeg ik meteen mijn vriendin te logeren. Ik had afgelopen week wel kunnen bloggen, maar eigenlijk had ik er nog niet heel veel zin in, want ik was echt uitgeput. Oh ja maandag heb ik trouwens alweer school, dus ik wilde ook even kwijt dat ik nu niet zo heel veel tijd meer ga hebben, maar dat ik elk weekend nog ga bloggen en ik had nog een idee om elke zondag een soort van verhaal te schrijven. Ik heb al een beetje inspiratie, maar ik ga niets verklappen, Jullie lezen het morgen maar! Hier zijn nog een paar foto's:


Dit was de groep Hongaren die er uiteindelijk bij kwamen, rechts achter is trouwens mijn vader, mij kun je niet compleet zien maar ik zit rechts naast mijn vader met de groen witte mouwen de bruine armen. Ik had op die avond trouwens ook een beetje Palinka gehad, maar eerst brandt het je hele mond en daarna heeft het een beetje een pepermunt smaakje. De Hongaren hebben trouwens hele lekker typische gerechten. De jongen vooraan in het blauwe vest vind het maar raar dat we het nooit gegeten hadden, maar ik praat nog steeds best wel veel met hem. Mijn vader maakt ook de hele tijd grapjes tegen mij dat we hem gingen ontvoeren enzo. Stiekem vind ik zijn vest hartstikke leuk. Hij droeg trouwens telkens een superman shirt, dat was echt geweldig! Maar mijn vader maakt ook de hele tijd grapjes dat ik moest vragen of hij zijn vest wil opsturen, maar ik ga hem natuurlijk niet van zijn vest beroven, dus shhht don't tell anyone I like his vest :D.

In Dit huis sliepen we, als je goed kijkt zie je ook de huisbaas. Gek genoeg mocht Kaya hem niet. Ze liep de hele tijd met de staart tussen de benen van hem weg en als hij haar oppakte ging ze keihard krijsen en beet ze van haar af. Waarschijnlijk was dat ook, omdat hij behoorlijk lomp was.
We hebben ook tank gereden, dat was ook echt heel erg gaaf. Bij de gedachtes alleen al dat als de kanon het nog deed dat het een moordmachine zou zijn. Hij kwam ook echt uit het Hongaarse leger. Hij was alleen defect geraakt, dus ze hebben gezorgd dat hij niet meer heel gemaakt kon worden en kon worden verkocht. Weet je dat zo'n ding nog pittig hard gaat?
Iedereen heeft ook een keertje 10 minuten in dit vliegtuigje gevlogen. Tenminste iemand anders bestuurde het vliegtuig, maar het was echt gaaf! Eerst dacht ik dat het een beetje eng zou zijn, maar de bestuurder zei ook de hele tijd kein Angst kein Angst, komm komm. Dus uiteindelijk was ik er ook maar in gegaan en ik ben blij dat ik dat gedaan had. Uiteindelijk kwamen er ook van die hele kakkerige Nederlanders van "Met hoeveel mensen kun je erin zitten?" Ik dacht echt "hallooo als jullie opgelet hadden hadden jullie het gezien."Toen het er dus 1 persoon per rit bleek te zijn gingen ze maar weg.


Er was ook een rondvaart van een uur op het Balaton meer, dat was ook heel gaaf. Je zag de bergen eromheen, het was gezellig, het water was heel erg mooi en zo zijn er nog wel veel meer dingen op te noemen.

Dit zijn de 2 overgebleven puppies, deze houden we ook gewoon. De voorste is Gypsy en de achterste is Kaya. Kaya is van mij en Gypsy is van mijn ouders.




Dit is Ronja. Eigenlijk kwam zij ook als eerste naar mij toe. Ik moet ook toegeven dat ik haar 1 van de interessantste puppy's vond. Ze was heel erg brutaal en gooide iedereen om. Maar ze ging niet helemaal goed samen met Kaya omdat ze hetzelfde zijn. Dominant, eigenwijs en een beetje egoïstisch. Zij is samen met Sascha naar mijn vaders werk gegaan, dus waarschijnlijk ga ik haar nog wel eens zien :)

















En dit gekke ding hier is Kaya. We hebben al heel veel grappen over haar gemaakt dat we bijvoorbeeld de witte stip op haar kop als doelwit gaan gebruiken. Ook snuffelde ze eerst een beetje bij putten en 1 keer was ze er zelf bijna ingevallen dus vanaf toen zeggen we ook wel eens als we een put tegen komen "Gauw gooi haar erin, nu het nog kan!




Dit is Sascha, zij is ook naar mijn vaders werk gegaan met Ronja. Sascha en Ronja zijn echt de perfecte combinatie, want Ronja dat is een lompe zak die iedereen en allen omver loopt, terwijl Sascha juist wat voorzichtiger is, maar Sascha is ook een stuk zwaarder, dus als Ronja te druk is, gaat Sascha gewoon op Ronja liggen. Ik heb inmiddels ook al heel veel leuke verhalen over hen gehoord
En tot slot hebben we Bruno, dat is het enigste mannetje. Ook hij was echt een schatje. Hij was alleen extreem lastig, want hij had alleen maar aandacht nodig, want anders ging hij piepen. Hij is verkocht aan iemand in Eindhoven. Ze vonden hem echt geweldig! Maar nu heet hij ook Mattie. We kregen laatst ook superleuke foto's van hem binnen, we zien echt dat Bruno/ Mattie het naar zijn zin heeft.


Dit is Gypsy, echt een schatje. Ze kan soms gewoon niet zonder mensen! Ze lijkt echt extreem veel op haar broertje. De eerste nachten kon ze niet eens slapen en moest je haar in slaap aaien! Als ze te lang geen aandacht kreeg werd ze ook een beetje panisch en ging ze heel erg piepen, gelukkig valt dat nu heel erg mee, ze vind het wel heerlijk om naast je te slapen, maar aangezien je de rangorde verstoord als je ze meeneemt naar je slaapkamer s dat echt heel lastig. Ook als je haar lang genoeg aandacht geeft gaat ze helemaal op haar rug liggen en een beetje woelen.


En tot slot hebben we Leon, maar hem hadden we alm, dus tja. We hebben hem al iets van 3 jaar. Hij is nog steeds ons lieve hondje. Het is alleen wel een beetje een scheiterd, want hij is voor alles bang wat kleiner is dan hem, dus ook voor de pups, hij moet ook behoorlijk aan ze wennen.

1 comment:

  1. Klinkt als een super leuke vakantie! Heel leuk om te lezen ook, en je hondjes zijn zooo schattig!
    Liefs.
    Jonne

    ReplyDelete