Sunday, August 10, 2014

インタビュー [Intabyū]

こんにちは [Kon'nichiwa],

Nog steeds heeft niet iedereen antwoorden op mijn vragen gegeven, maar dat is jammer dan. Ik heb 7 mensen vragen gesteld. Ik heb maar 4 mensen die normale antwoorden gaven op mijn vragen. Ik vind dat niet zo'n ramp, ik bedoel, ik wil mensen ook niet ermee opschepen dat ze van mij gewoon moeten wakker liggen om een goed antwoord te geven. Ik heb aan codedwrench, Naomi, Bryan en Remco de vragen gesteld. Codedwrench is trouwens mijn broer, hij heet niet zo, maar hij wil graag zo genoemd worden, vrienden noemen hem ook gewoon moersleutel. Hier zijn de antwoorden:



1. Hoeveel anime heb jij gezien?

Codedwrench: 47

Naomi:Veel
Bryan: 186 series, 85 films, 53 specials en 44 ova's. totaal aan items 369 die ik heb afgekeken. 22 on-hold en 18 dropped.

Remco:  Veels te veel. Heb 102 series/films/OVA's volledig af gekeken. Totaal met de anime die ik nog aan het kijken ben of mee gestopt ben, is dat meer dan een maand kijk tijd (1952.4 uur).



2. Wat is je favoriete anime?

Codedwrench: Death Note

Naomi:Noragami, Death Note, Sword Art Online, Blue Exorcist, kan niet kiezen

Bryan: Een favoriet kiezen op mijn niveau is al best moeilijk. Per genre verschilt het. Als rom-com: Toradora, maar als Horror/supernatural: Corpse Party Tortured Souls. Als Harem: Date a Live, action: Btooom, als mecha: kakumeiki Valvrave, sci-fi: Guilty Crown, Supernatural: Deadman Wonderland, Drama: Rainbow Nisha Rokubou no Shichinin... en verder kan ik er nog veel noemen maar je snapt me wel over het algemeen momenteel (van de niet main-streams als One Piece, Naruto, Bleach, HunterxHunter en Fairy Tail) denk ik: No Game no Life.

Remco:  Dit is een lastige, omdat ik vele goede anime heb gezien. Als ik zou moeten kiezen, zou ik denk ik voor Wolf Children gaan. Het valt namelijk in de "fairy tale" categorie die mij behoorlijk aanspreekt. Het is zeer mooi geanimeerd met een goede verhaal lijn. Ook de harde feiten (de keuze van Ame om weg te gaan bij zijn moeder) hebben veel impact gehad.


3. Wie is je favoriete anime karakter?

Codedwrench: Okabe Rintarou, hij is grappig

Naomi:God Yato

Bryan: Ja natuurlijk is die keuze ook niet zo makkelijk haha. Als ik echt moet kiezen, zou het denk ik Naruto of Luffy zijn.

Remco:  Een hele simpele vraag die ik niet zomaar kan beantwoorden. Zo is bijvoorbeeld Akihisa Yoshii (Baka to Test to) niet zozeer een uniekum qua karakter, maar hoe ze hem hebben gebruikt is perfect. Daardoor zou hij denk ik mijn favo karakter zijn. Maar er is ook bijvoorbeeld Shiro (Deadman Wonderland) wie gewoon een zeer goede character is qua originaliteit.


4. Als je een anime karakter kon daten, wie zou het zijn?

Codedwrench: Niemand

Naomi:Rin

Bryan: Hmm... ik denk Tohka Yatogami. omdat ze zo lief, snel jaloers en innocent is haha.

Remco:  Oh help. uhm... Deze zet me weer eens aan het denken. Konata Izumi (Lucky Star) kijkt de hele dag anime en gamed tot diep in de nacht. Maar verwacht niet dat zij ooit gaat werken. Sankarea (Sankarea) is leuk en aardig, maar zij is dood. Shouko Kirishima(Baka to Test To) is calm and confident of herself, but would electrocute me every 10 minutes. Of tewel, Ik zou voor Konata Izumi gaan, simpelweg vanwege het feit dat zij het meest normaal van iedereen is.


5. Wat is je favoriete genre van anime?

Codedwrench: Ik denk actie, omdat dat ook het meeste is wat ik heb gezien

Naomi:Actie

Bryan: Ik ben altijd wel in voor een slice of life/romance. zoals Clannad, Tonari no Kaibutsu-kun, Toradora en Kimi no iru machi

Remco:  Hangt van mijn mood af. Soms houd ik van een zeer emotionele slice of life, andere moment van goede actie en soms houd ik gewoon van droge humor.


6. Gebruik jij http://www.myanimelist.net?

Codedwrench: Ja, codedwrench

Naomi:Nee

Bryan: Ja, TheBryan2010. Elke kleinste update komt er meteen op te staan.

Remco:  yep, http://myanimelist.net/animelist/TCLF



7. Wat vind je van http://www.livinginkawaii.blogspot.com en wat voor cijfer zou je geven? 

Codedwrench: Op zich wel oke, een 7 van de 10

Naomi:8

Bryan: Een 6, ik hou zelf niet zo van blogs en vindt ze niet heel boeiend xd teveel leeswerk:)

Remco:  Leuk en interresant om te lezen. Mist alleen goede spelling en verhaal opbouw. 4.20/5



8. Ben jij ooit naar het animecon geweest?

Codedwrench: Nee, dat weet jij ook wel

Naomi:Nee, ik weet niet eens wat dat is

Bryan: Animecon 1x, Abunai 3x en 2x Tsunacon.

Remco:  Nee. Sowieso cosplay enzo zit ik niet in, dus zie ik het nut er niet van in. Misschien dat jij me over kan halen :P



9. Hoe ben je begonnen met anime?

Codedwrench: Een vriend zei dat ik Naruto moest kijken en ik vond het zo vaag dat ik het maar had gedaan

Naomi:Door jou, ik moest Death Note van jou kijken.. De hele nacht lang -.-

Bryan: Op mijn middelbare school ging het alles behalve goed.. en toen kwam ik via Amv's op Toradora en Naruto.. en dat ben ik begonnen met kijken. Anime had me toen zoveel geholpen (met niet suicidaal worden) dat het me heilig is geworden. Heb er wel heel veel mensen mee aangestoken :)

Remco:  Ik ben ooit begonnen met een cartoon serie te kijken. Code Lyoko, een franse animatie serie, sprak mij zo enorm aan dat ik evrder ben gaan zoeken naar geanimeerde series. Zo ben ik ooit op Zoids terecht gekomen. Sindsdien ben ik diep in de anime gaan zitten zoeken om goede series te vinden.


10. Wat was je eerste anime?

Codedwrench: Naruto

Naomi:Death Note

Bryan: Je vraagt een beetje 2 keer hetzelfde, m

Remco:  Simpel antwoord: Geen idee. Denk wel na mijn 11de pas in iedere geval



11. Hoe oud was je toen je je eerste anime had gezien?

Codedwrench: Iets van 12

Naomi:13

Bryan: Als ik Pokémon niet meetel (want dat keek iedereen wel als kind xD) dan denk ik op mijn 12/13.

Remco:  Zoids



Het is leuk om zo'n interview te houden, maar dit waren 4 van de 7 mensen die ik geïnterviewd had, die normale en leuke antwoorden hadden. De anderen hadden of niet geantwoord, antwoorden die nergens op sloegen of antwoorden die best wel kwetsend waren xD

No comments:

Post a Comment