Tuesday, July 29, 2014

表情 [Hyōjō]

こんにちは [Kon'nichiwa],

Ik vind de gezichtsuidrukkingen van anime dus echt helemaal geweldig. Ik bedoel bijvoorbeeld als ze boos zijn kan ik soms helemaal in een deuk liggen. Het is ook heel vaak best wel erg overdreven. Het is wel logisch dat anime gezichtsuitdrukkingen bevat. Je kunt niet iets emotieloos doen. Dat is in de realiteit ook zo. De gezichtsuitdrukkingen geven wel het juiste effect, mensen moeten lachen of huilen. Ze verduidelijken ook wat er nou gebeurt en of het nou positief is of niet. Zo kan iemand een enorme trollface opzetten, dan kun je ook een beetje vooruit denken wat er zou kunnen gebeuren. Ik vind persoonlijk wel dat het overdreven effect af en toe iets te overdreven is. Zo heb je bij Naruto momenten dat Uzumaki Naruto verandert in een naakt meisje en degene die tegenover hem staan krijgen dan een enorme bloedneus. Het is heel grappig, maar een beetje overdreven. Oke, oke, het is zeer grappig dus niet zeiken, dit was gewoon het verkeerde voorbeeld. Maar waarschijnlijk snappen jullie wel wat ik bedoel. Zo maken gezichtsuitdrukkingen een bepaalde sfeer. Als iedereen een scary face opzet, dan voel je de spanning gewoon. Ik in ieder geval wel. De grappigste gezichtsuitdrukkingen vind ik toch wel als ze chagrijnig zijn en er dus zo'n donkere gloed om hen heen ontstaat, als ze geïrriteerd raken en zo'n apart tekentje (gezwollen aderen) op hun hoofd krijgen en sowieso als ze boos zijn. Je kunt het waarschijnlijk al merken, maar ik vind het leuk als mensen in anime boos zijn. Tenminste als het op een grappige manier verwerkt is, wat meestal wel het geval is. 

 Hier is een voorbeeld van 2 boze mensen. Dit vond ik een zeer grappige scene. Ik ben nu best wel verslaafd aan fma en clannad dus ik zeg ook echt tegen iedereen dat ze dat moeten kijken en dan dring ik ook echt aan van wanneer ze het nou gaan kijken. Ik ga waarschijnlijk ook nog zat voorbeelden van die 2 anime's gebruiken en waarschijnlijk ook van death note en Steins Gate. Don't you like it? Muwhahaha
Muwhahaha ik zei toch dat er nog voorbeelden zouden komen van die series? Maar dit is een kwaadaardige lach van Okabe Rintarou. Nou kwaadaardig? Er zit niets kwaadaardigs in die lach. Eigenlijk is het gewoon een irritant aanstekelijk lachje waar ik elke keer in een deuk van lig. Mij krijg je niet zomaar zo ver in een deuk dat ik en halfuur blijf lachen, maar bij de eerste keer luisteren naar deze lach dus wel. 
Oke, deze is overduidelijk. Dit is de trollface van Alphonse Elric. Eigenlijk trek ik nu ook zo'n gezicht, omdat ik maar blijf trollen om de net genoemde anime's waar ik voorbeelden van op zou noemen nog echt gebruik ook. Jammer dat ik nu dus niet in zo'n zelfde harnas zit, want dan had ik gewoon een #selfie gemaakt.


 Een meisje wat superblij is. Wat me opvalt aan blije mensen in anime is, is dat ze hun ogen vaak dicht hebben. Persoonlijk vind ik dit heel schattig. Als ze lachen met de mond dicht hebben ze hun mond ook een stuk hoger zitten. Vaak in anime als mensen heel blij zijn, is hun mond heel erg groot, netzoals in deze smiley :D. Als ik terug aan dit moment denk van Clannad wordt ik heel blij, omdat de anime zo goed was en omdat zij zelf ook heel blij was. Aan de andere kant wordt ik juist sad, omdat ik de anime uit heb en ik wil hem zeker minstens 2 keer nog een keer kijken.
Ik zei toch dat ik me sad voelde als ik terug dacht aan dat moment? Hier kijkt Edward Elric ook al niet te blij. Verslagen, diep in gedachtes en zoals ik in mijn review over school days zei, omdat hij niet gelukkig is, heeft hij geen glans in zijn ogen. Op dit moment vond ik hem er gewoon eng uitzien. Ik kende Edward Elric alleen maar als een jongen vol vuur. Daarna zegt Roy Mustang wel dat hij het vuur wel zag in zijn ogen.


Ik zie vaak in anime dat als ze mensen willen steunen of opvrolijken niet een hand op de schouders leggen, maar een hand op het hoofd. Ik snap niet wat daar troostend aan zou moeten zijn, ik bedoel als iemand dat bij mij doet raak ik alleen zwaar geïrriteerd. Alhoewel een hand van Okozaki Tomoya op mijn hoofd zou ik niet bepaald erg vinden ;) Jammer dat de jongens van anime niet in het echt zijn... Maar aan de andere kant zou het juist raar zijn...
Hier zie je iemand die dus overtuigd van iets is. De kop in het zand. De neus in de lucht. Dit vond ik ook een zeer grappige scene. Op het eerste gezicht zou je misschien kunnen denken dat ze arrogant is, maar dat is niet zo. Je ziet ook echt dat ze ergens 100% zeker van is. She is determined of something.


En tot slot nog iets van Death Note ik kon het echt niet laten. Als ik L zou zijn en ik zou weten dat iemand hem bijna vergeten is zou ik ook zo'n gezicht trekken. Dit is ook het laatste voorbeeld. L kijkt hier dus echt geschrokken, je zou kunnen zeggen dat hij bang is. Toch blijft hij geconcentreerd naar het scherm kijken. Ook als ik L zie zou ik willen dat anime jongens echt waren. Ze zijn ook echt, in anime... Maar bij deze anime is een zeer goede rede dat het beter is van niet. Ik bedoel dan zou Kira echt zijn! Ik bedoel als kind zijnde heb ik wel eens een snoepje gestolen, ik zou echt doodsbang worden en meteen mijn naam veranderen.

No comments:

Post a Comment