Saturday, September 20, 2014

ごめんなさい [Gomen'nasai]

こんにちは [Kon'nichiwa],

Ik weet dat ik vorige week niets geplaatst heb, zoals de titel al zegt: "Gomen'nasai" Dus het spijt me. Ik was heel druk bezig met school, dus ik had niet bepaald de tijd ervoor. Ik heb wel heel erg mijn best gedaan, dus het was niet voor niets. Ik realiseerde me pas op paardrijden dat ik het vergeten was. Maar doordat ik dus mijn best heb gedaan heb ik wel een aantal tienen binnengehaald (voor Engels, natuurkunde, Frans, Duits, Nederlands grammatica en zélfs wiskunde). Ik zit nu in 3 Havo en ik moet dit jaar dus keuzes gaan maken. Ik heb van de docente van aardrijkskunde gehoord dat we dit jaar alsnog door konden gaan naar atheneum, dus ik wil er dit jaar écht voor gaan. Ik weet ook al ongeveer ga doen. Ik wil naar het vakkenpakket natuur en gezondheid en als extra vakken wil ik Duits én Frans. Mijn broer vraagt zich af of dat wel gaat lukken, maar het lijkt mij helemaal perfect als het kan. Ik ben namelijk best goed in talen. Vorig jaar had ik echt een hekel aan Duits, dus ik zou dit vorig jaar echt niet zeggen. Vorig jaar voerde ik ook eigenlijk niet zo heel veel uit en als je niets doet voor een vak ga je er ook niets van snappen. Ik heb nu dus op de site het digitale boek van vorig jaar afgespeurd en de grammatica overgeschreven. Het was heel wat, maar nu ik het snap vind ik Duits niet zo'n hele verkeerde taal. Ik heb laatst ook een nieuwe btelefoon van mijn vader gekregen, waar ik echt ontzettend blij mee ben. Mijn vorige telefoon had namelijk een aantal barstjes... Ik was er perongeluk overheen gefietst... Ik zei ook dat ik hem niet ging gebruiken voor ik een hoesje had en een beschermplaatje over mijn glas. Vlak de dag erna ging ik ook naar de action en had ik een hoesje gekocht. Mijn vader had ook al een Flip Case besteld. Ik wild persé een wit hoesje, want ik had al vooruit gepland dat ik hem ging versieren met dango. Toen  ik die van de action had gekocht wilde ik die ook met dango versieren, maar ik dacht dat we geen pennen hadden waar ik ermee op het hoesje kon tekenen. Toen mijn 2e hoesje dus binnen was zocht ik naar voorbeelden om te versieren en uiteindelijk zag ik ook een mooi ander hoesje en die heb ik nagemaakt po het hoesje van de action. De Flip Case is helemaal "eigen design" en is ook erg simpel na te maken. Ik vind het best mooi geworden. Dit is dus het eindresultaat: 


Ik heb ook gewoon de stof uit de action gehaald en dat erop geplkakt met textiel lijm van de action. Ik heb ook gezocht naar het woord dango daikazoku in  het Kanji en dit kwam eruit.

De zon heb ik met glow in the dark nagelak ondergesmeerd, dus als t donker is schijnt het zonnetje ook nog
Ik heb op de binnenkant mijn naam in het Kanji, Katakana en Hiragana geschreven


























Ik had dus al gezocht naar wat de tekst van het liedje dango daikazoku in het Kanji en hier is het voor degene die er nieuwsgierig naar zijn:



だんご だんご だんご だんご だんご だんご 大家族 

だんご だんご だんご だんご だんご 大家族 



やんちゃな焼きだんご やさしいあんだんご 
すこし夢見がちな 月見だんご 
おすましごまだんご 四つ子串だんご 
みんなみんなあわせて 100人家族 



赤ちゃんだんごはいつも幸せの中で 

年寄りだんごは目を細めてる 


*なかよしだんご 手をつなぎ 大きなまるい輪になるよ 

町をつくり だんご星の上 みんなで笑いあうよ 

うさぎもそらで手をふってみてる でっかいおつきさま 
うれしいこと 悲しいことも 全部まるめて 



*くり返し 



だんご だんご だんご だんご だんご だんご 大家族 
だんご だんご だんご だんご だんご 大家族 



だんご だんご だんご だんご だんご だんご 大家族 
だんご だんご だんご だんご だんご 大家族

3 comments:

  1. Hey, super super leuk telefoon hoesje, je blog is echt geweldig. Heel leuk ook met de titels, alleen daarom al zou je het artikel lezen! Verder wens ik je heel veel succes met school, ik weet Zeker dat het gaat lukken❤️
    Liefs.
    Jonne

    ReplyDelete
  2. Leuke blog Sharon, tot zo op paardrijden!!😜

    ReplyDelete