Friday, August 1, 2014

開始 [Kaishi]

こんにちは [Kon'nichiwa],


Hoe ben ik eigenlijk begonnen met anime? Nou mijn broer zat in de brugklas en toen keek hij Naruto. Hij dacht eerst dat anime een beetje hetzelfde als pokemon was. Hij had een scheithekel aan Pokemon, tenminste de laatste dingen van Pokemon. Toch was hij beniewd wat anime voorstelde. Hij keek alleen maar Naruto. Ik dacht toen dat anime Naruto heette. Uiteindelijk keek mijn broer een andere anime. Toen zei ik: "kijk je weer die Naruto?" "Nee ik kijk een andere anime." "Wat is anime nou dan weer?" "Dat is hetzelfde als Pokemon en Naruto, maar elke anime heeft een andere verhaallijn." Je moet je wel voorstellen dat ik 4 en een half jaar jonger ben dan mijn broer, dus toen zat ik in groep 6 en was ik 9 of 10 ofzo. Hij keek steeds weer een andere anime, ik snapte er niets van. Ik dacht ook dat anime alleen uit vechten bestond. Ergens toen ik in de brugklas zei mijn broer dat ik Death Note moest kijken. Ik had daar helemaal geen zin in, want ik vond anime helemaal niets aan. Uiteindelijk drong mijn broer er heel erg op aan, dus ik moest wel, want ik vond het lichtelijk heel erg irritant als mijn broer erover zeurde. Ik werd helemaal verslaafd aan Death Note, dus ik had hem nog een keer gezien met Engelse sub, toen in Engelse dub en ten slotte met mijn vriendin. Ik heb Death Note al 4 keer gezien. Ik heb nog steeds alle achtergrond muziek op mijn telefoon en wat muziekjes van amv's van Death Note en het opening- en aftitelingsmuziek. Binnenkort ga ik Death Note waarschijnlijk nog een keer kijken. 

Nu kijk ik veel meer anime dan eerst, soms wel dagen (en nachten) achter elkaar. Nogmaals, ik denk dat ik een keer een update van mijn top 5 ga maken, want ik had Death Note onder Steins Gate geplaatst volgens mij, maar dat weet ik dus nu niet 100% zeker meer. Mijn ouders hebben geen idee hoe leuk anime eigenlijk is, dus ze vinden het maar raar dat mijn broer, ik en mijn vriendin er zo verslaafd aan zijn. Ze weten volgens mij niet eens hoe het heet, want ze noemen het hentai... Nou hentai is heel wat anders. Voor degene die het zich afvragen. Ik heb Naruto nog niet gezien. Ik weet ook niet of ik dat wel ga doen, want mij lijkt het niet zo leuk. Ik weet wel dat ik Soul Eater binnenkort ga kijken. Mensen zeuren er wel vaak over dat ik Naruto moet kijken, maar ik weet het echt nog niet. Oh ja, nu vindt mijn broer Pokemon wel wat leuker, maar niet bepaald geweldig ofzo. Hij moest ook een keer avatar van zijn vriend kijken, die vond hij wel heel leuk, dus die staat ook op mijn lijst planned to watch. Ik heb eigenlijk best wel veel anime's die ik nog wil zien.

No comments:

Post a Comment