Thursday, July 24, 2014

陰陽 [Onmyō]

こんにちは [Kon'nichiwa],

Ik weet dat yin en yang meer bij China horen, maar ik heb het altijd al interessant gevonden. Het is geen teken van goed en kwaad, maar een teken van balans, evenwicht en harmonie

. Het witte gedeelte (yin) is het vrouwelijke gedeelte. Het betekent aarde, koude, het noorden en vochtigheid. Het zwarte gedeelte (yang) is het mannelijke gedeelte. Dat betekent hemel, warmte, het zuiden en droogte. Het zijn geen contrasten van elkaar. Het zijn 2 gedeeltes die elkaar aanvullen. Daarom vormen 2 gedeeltes 1 hele cirkel. Ik vind het persoonlijk een heel mooi teken. het heeft ook zoiets van wat onder komt komt weer boven en wat boven komt komt weer beneden. Ik had dat ergens gelezen en ik vond het een beetje lijken op: wat slecht gaat komt vanzelf weer goed. Er zijn  toch ook tijden dat je van supergoed de put ingaat en er vanzelf weer bovenop klimt. Dat viel me op bij Clannad. Tomoya kun was supergelukkig en ineens "BAM" Daar ga je. Uiteindelijk kwam het weer goed. Ik vond het echt een hele mooie anime. Je hebt ook dierentekens. Yin heeft:
  • Dierenteken Rat
  • Dierenteken Os
  • Dierenteken Haas
  • Dierenteken Aap
  • Dierenteken Hond
  • Dierenteken Varken

En Yang heeft:
  • Dierenteken Tijger
  • Dierenteken Draak
  • Dierenteken Slang
  • Dierenteken Paard
  • Dierenteken Geit
  • Dierenteken Haan

De dierentekens worden vergeleken met het jaartal waar je uit komt. Ik kom van 25 oktober 2000 en ik ben een draak. Ik ben dus van Yang, het mannelijke gedeelte. Ik had een site gevonden en ik vond het daar heel erg mooi beschreven. Het leek ook een beetje op mijn normale horoscoop de schorpioen. Ik ben best bijgelovig, maar ik heb een keer mijn horoscopen gelezen wan de maanden en jaren die al geweest zijn en het was nog waar ook! Ik heb ook wel eens gelezen wat er dus te gebeuren staat, maar meestal onthou ik dat ook niet. Mijn moeder zegt ook dat als je de toekomst al weet, dat je ernaartoe gaat leven of juist er vanaf gaat wijken. Wil je je eigen Chinese horoscoop weten dan heb ik hier een site:
 http://www.astropsychologie.nl/bekijk/chinesehoroscoop

Op die site vond ik het erg mooi beschreven. Daar heb je ook andere horoscopen van de andere dierenriem. Ik heb ook wat informatie van een andere site, dus als je je chinese dier al weet, dan kun  je daar ook even checken:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/astrologie/2518-chinese-astrologie-yin-en-yang-principe.html

Ik heb vroeger best vaak mulan van Disney gekeken, toen vond ik het ook al een mooi teken, misschien dat het daardoor komt dat ik yin en yang zo mooi vind.

No comments:

Post a Comment