Saturday, July 26, 2014

トップ5のアニメ [Toppu 5 no anime]

こんにちは [Kon'nichiwa],

Gisteren praatte ik met een vriend over wat ik vandaag nou zou plaatsen. Het is niet zo dat ik mijn inspiratie voor blogposts na 2 weken al kwijt ben, ik bedoel ik heb nog een hele lijst om over te schrijven, maar ik wil blijven varieren en dus niet 2 dagen achter elkaar over iets schattigs of inspirerends praten. Het is dan wel al een weekje terug over dat ik iets schattigs praatte, maar alsnog. Laatste tijd praatte hij en ik wat meer over anime. Welke anime hij dus het leukste vind, of hij episode 24 van Clannad begreep enzovoort. Nou ben ik er dus achter dat aflevering 24 een what if is en dat in Clannad after story 25 tot en met 30 ook what ifs zijn en ook een soort van herhaling. Ik vind dat wel heel leuk gedaan in Clannad. Ik wilde dus ook een review van Clannad maken, maar dan op video, dat is iets makkelijker dan laatst met Steins Gate. Ik hoop die morgen te kunnen plaatsen, maar ik denk eigenlijk niet dat dat gaat lukken... Maar vanmiddag had ik het er dus met hem over welke anime hij nou het aller aller leukste vind. Hij vertelde zijn top 5 anime en ik die van mij en daar wilde ik het nu over hebben. Mijn top 5 anime. Ik heb dan niet zo heel veel anime gezien, maar ik heb er wel al eentje. Ik heb nu inmiddels ook al 2 weken zomervakantie verspild om anime te kijken en heb mijn animelijst dus verdubbeld. Dit is mij top 5:

 1. full metal alchemist Brotherhood:


Deze staat op mijn nummer 1 omdat ik het einde ook heel goed vond. De originele vond ik aan het einde een beetje deprimerend, omdat ik dus niet goed tegen zulke eindes kan. Toen noemde mijn broer mij dus ook een whiney bitch. 
2. Clannad:

Ik kon niet heel goed kiezen of ik deze anime niet op nummer 1 moest zetten. Hierbij betrek ik dus ook Clannad after story, want het hoort bij elkaar. Ik voelde me echt betrokken met de personages. Niet dat ik dat niet deed met Full metal alchemist Brotherhood, maar deze was zo zielig! Ik kon echt niet meer stoppen met huilen. Als ik verdrietig ben krijg ik ook een soort van brok in mijn keel. Uiteindelijk vond ik Dango niet eens meer zo schattig, maar deprimerend. Gelukkig kwam dat aan het einde weer helemaal goed en is Dango net zo schattig als het was. Ik wil dezelde dango's als Nagisa chan heeft of meer, daar moet ik nog over nadenken. Maar ik vond deze anime dus zo goed dat ik ook tot 3 uur s' nachts door bleef kijken, omdat ik wilde weten hoe het verder ging. Ik heb hem in 2 dagen gekeken.

3. Steins Gate:

Ik vond deze anime heel goed. Ingewikkeld, maar wel heel goed. Ook hier voelde ik me echt betrokken met de karakters. De humor die ze gebruikten was ook echt geweldig. Ook hier kon ik niet stoppen met kijken, maar ik keek met mijn broer en hij wil niet dat ik achteruit ga op school, aangezien ik dus nog school had. 

4. Death note:

Ik weet niet of dit wel de juiste plek is voor deze geweldige serie. Ik bedoel, 4e is best laag, terwijl hij juist zo enorm goed is! Ik bedoel hij is best wel reëel. Een jongen krijgt een boek in handen waar je dus door simpelweg een naam op te schrijven iemand kan vermoorden. Je ziet Yagami Light helemaal veranderen in een slecht persoon. Eerst was hij wel schattig en leuk, maar langzamerhand werd hij gewoon eng. 

5. Full metal alchemist:

Voor deze anime vind ik nummer 5 ook best wel laag, maar aangezien ik Brotherhood op nummer 1 heb gezet vind ik het niet zo'n heel groot probleem. Ik vond deze anime heel erg goed. Hele grappige momenten zaten erin. Ik heb deze met een engelde dub gezien. Ik weet eerlijk gezegd niet wat beter is. Het was allebei best grappig. Meestal is de Engelse sub beter, maar ik vond de dub even net iets makkelijker. Ik weet niet hoe het komt maar meestal word ik van sub zo moe. Ik zet deze op de 5e plek, omdat er dingen in gebeuren die ik niet echt leuk vind. Het maakt de anime juist heel goed, maar alsnog... Dat is juist de rede waarom ik Brotherhood leuker vind, daar gebeuren die dingen niet, het einde is goed en de anime ook. 

Ben jij het niet eens met deze top 5 of heb je toevoegingen, laat het me weten :)

No comments:

Post a Comment