Friday, July 18, 2014

Tuturu Okarin! (LET OP SPOILERS)

こんにちは [Kon'nichiwa]


 LET OP: deze blogpost bevat spoilers, als je de anime Steins Gate nog niet hebt gezien, maar wel nog wil zien kan je beter wachten met deze blogpost lezen totdat je de anime hebt gezien!

Waarschijnlijk heb je de titel van deze post al gezien. Herken je het? Als je Steins Gate hebt gezien waarschijnlijk wel. Ik wilde vandaag mijn mening geven over deze anime. Ik heb eigenlijk maar 1 woord: OMG. Ik vond die anime gewoon te goed. Ze zouden de makers op moeten sluiten. Nee, maar ik vond hem aan het begin een beetje moeilijk, ik snapte hem nog niet helemaal. Mijn broer had de anime al gezien en legde toen een beetje uit hoe het zat, als je dus van een tijdlijn overspringt, het vlinder effect en hoe het einde een beetje in elkaar zat. Het is een klein tijdje geleden dat ik hem gezien heb en ik heb intussen al 2 anime's gezien, maar Steins Gate was zo goed dat het nog vers in mijn geheugen staat. De anime was diep, grappig en had een mooi einde. De humor was vaak wel een beetje perverted, maar ik moet toegeven stiekem is mijn humor dat ook. Ik vond het alleen wel sneu om te zien dat Mayuri telkens dood ging en Okarin daar helemaal gek van werd, ik bedoel Mayuri was mijn favourite karakter in die anime met haar "tuturu, Okarin!" Ik vond die Upa ook zo schattig (dus je kan nu verwachten dat morgen de Upa aan de beurt is). Het idee ook dat Daru zijn eigen dochter versierde was wel een beetje apart. Ik bedoel als ik Suzuha was en ik er dan achter zou komen dat mijn vader een grote pervert is zou ik best wel schrikken. Hoe er ook steeds meer labmembers kwamen, zee deden zo moeilijk over Kurisu en daarna kwamen er steeds sneller meer bij. Over Kurisu gesproken, zij is ook mijn favorite anime karakter. Ik weet niet waarom, maar ik vind haar gewoon awesome. Eigenlijk vond ik iedereen in die anime geweldig haha. Maar ik vind deze anime echt een aanrader voor iedereen. Je moet wel even doorkrijgen wat ze nou bedoelen met die tijdlijnen. Ik vond het wel lollig om te zien hoe ze dat uitlegde, omdat ik er zelf ook altijd zo over denk dat er van die lijnen zijn en als je daarmee loopt te spelen dat er iets anders gebeurt. Ik snap eigenlijk nog niet helemaal waarom Okabe wel eens El Psy Congroo zegt. Ik vind het wel heel lollig en vind het ook leuk dat het erin zit. Niet alles hoeft ook een rede te hebben. Toen ik bij het einde was van de anime was vond ik dat ook echt niet leuk, want het was zo'n leuke anime. Ik vond het einde wel heel mooi. Er zijn een soort van 2 eindes in de anime eigenlijk. Als je niet oplet dan stop je met de anime terwijl je nog een paar afleringen moet, dat vond ik wel mooi eigenlijk. Het eerste "einde" vond ik best wel zielig, maar gelukkig ging de anime door, daar word ik nou echt blij van. Ik kijk nu ook full metal alchemist en daarna ga ik full metal alchemist Brotherhood kijken en er gebeuren dingen in de originele serie die ik niet bepaald leuk vind. Ik bedoel de anime is supergoed, echt waar ook een aanrader, maar die dingen gebeuren niet in Brotherhood. Dat vind ik zelf wel een leuk idee. Iedereen vind me daarover een beetje gek maarja. Maar geen zorgen, die dingen die er in de originele serie gebeurt, maakt de anime juist goed hoor! Maar ik zou het over Steins gate hebben. Nogmaals, Steins Gate is echt een aanrader!


Hier zijn wat linkjes van de stukjes die ik heel mooi en grappig vond in de anime:


















No comments:

Post a Comment