Tuesday, July 15, 2014

昆虫 [Konchū]

こんにちは [Kon'nichiwa]

Ik haat insecten. Dat staat ook in de beschrijving van mij, maar ja iedereen houdt niet van insecten. Nou gisteren merkte ik hoe groot mijn haat is. Ik wil ze ook echt de dood toewensen. Maar het is niet zo dat als ik er eentje zie dat ik er meteen op af wil vliegen met een vliegenmepper, dat laat ik liever door anderen doen. Wat is mijn haat voor ze dan? Angst? Ik ben in ieder geval geen insectenliefhebber. Zeker als er 2 bromvliegen(plus wat muggen, normale vliegen en een dode bromvlieg op de vensterbank) in je kamer ziten. Ik kan dan een hele dag uit mijn kamer blijven. Van 1 bromvlieg wist ik niet eens wat het was, het was echt gigantisch! Het leek ook alsof er een angel aan zat ofzo, een zwarte wesp, een nieuwe uitvinding? Ik kijk ook liever niet naar insecten, ik bedoel, bah. Ik ging uiteindelijk maar beneden zitten en vertelde mijn ouders wat er in mijn kamer zat. Mijn pa vond het een beetje belachelijk dat ik me zo op mijn kop laat zitten door een insect wat net zo groot is als een teen. Uiteindelijk zei hij: "we gaan samen achter dat beest aan." Nou ik wees gewoon het beest aan en ging de kamer maar uit, want ik kan er echt niet tegen om zo'n grote insect te vermoorden. Gelukkig zit dat ding nu in de prullenbak samen met (bijna) alle andere insecten. Er bleef 1 insect over, want die was slim en had zich tuurlijk verstopt tussen mijn gordijnen. Weet je dat het niet prettig is om wakker te worden met een vlieg op je neus? Ik flipte helemaal. Somigen zullen zich wel afvragen of ik ook bang ben voor vlinders, mieren, lieveheersbeestjes en hommels. Ja daar word ik ook niet bepaald blij van, vlinders zijn niet zo'n ramp, zolang ze maar buiten blijven. Hommels en mieren daarentegen mogen toch wel op 10 meter afstand blijven en lieveheersbeestjes bijten voor degene die het willen weten. Toen ik als kleutertje in groep 2 op de glijbaan zat vloog er een klein lieveheerbeestje op mijn hand en toen beet hij. Ik viel achterover van de glijbaan af en ging huilend naar de juffen, natuurlijk geloofde niemand mij. Met mijn haat tegen insecten kan ik maar beter niet naar japan gaan, daar zijn ze mega groot! Ik wil jullie wel alles vertellen over die insecten, maar ik ben er zelf niet zo dol op en waarschijnlijk andere mensen ook niet dus hier zijn wat linken:


  


No comments:

Post a Comment